piątek, 24 lutego 2017

Elegancka drewniana półka nad biurko cz.1



Lubię takie projekty. Projekt tani, bardzo prosty. W zasadzie każdy amator może się go podjąć. Wystarczy kawałek deski. W tym przypadku użyłem deski wykonanej z drzewa olchowego, zakupionej w moim ulubionym sklepie drzewnym w Lublinie, u Pana Grzegorza na ul. Rusałka.

Deskę docinamy do żądanej głębokości. W moim przypadku to 21cm, niezbyt głęboka, taka w sam raz na drobiazgi mojej żony.


Deska jest już o odpowiedniej głębokości.


Teraz docinamy deskę do żądanej długości. W moim przypadku długość półki determinuje szerokość biurka. Chciałem, aby była równa z blatem.

Docinanie na długość  robię przy użyciu drewnianych sanek zamontowanych na mojej pilarce. Cięcie jest idealne i przede wszystkim prostopadłe.

Teraz przy użyciu frezarki można zrobić ozdobny frez na brzegach półki. 

Przed przystąpieniem do frezowania zawsze wykonuję próbny frez na kawałku drewna, zanim zabiorę się za frezowanie głównego elementu.

Jak jest akceptacja, wówczas można przystąpić do głównego frezowania


I półka gotowa


Na koniec pozostaje jeszcze przeszlifowanie papierem 120 lub drobniejszym i można bejcować i woskować. 

W drugiej części wrzucę zdjęcia wiszącej już półki, oraz opiszę jak ją wykończyłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz