środa, 22 lutego 2017

Stylowe biurko



Nareszcie ukończone biurko.  Zajęło mi to zaledwie tydzień. Pewnie niektórzy powiedzieliby, że aż tydzień.

Blat jest dębowy, wykonany z klejonki. Brzegi blatu wyfrezowałem frezarką górnowrzecionową zaopatrzoną w jeden z frezów, który używam do desek grubości niecałych 3 cm. Tym razem do wykończenia powierzchni użytkowej zamiast lakierowania wybrałem metodę pokrycia blatu bejcą mahoniową, aby nadać żądany kolor. Aby zabezpieczyć powierzchnię przed plamami i wodą zawoskowałem ją jedną warstwą bezbarwnego wosku półpłynnego, który nieco głębiej wnika w strukturę drewna niż wosk w paście. Po 12 godzinach otrzymałem gładką satynową w dotyku powierzchnię drewnianego blatu. Aby dokładniej zabezpieczyć powierzchnię po kolejnych 12 godzinach położyłem druga warstwę wosku. Tym razem użyłem wosku barwiącego w paście, aby nieco przyciemnić dość jasny kolor bejcy. Całość następnego dnia dobrze wypolerowałem krążkiem filcowym zamontowanym na szlifierce mimośrodowej. 

Z nogami do biurka poszedłem na skróty. Po pierwsze nie umiem wytaczać takich kształtów, a po drugie nie mam tokarki. Za nogi posłużyły mi tralki zakupione w moim ulubionym sklepie drzewnym w Lublinie na ul Rusałka u Pana Grzegorza (wspieram lokalnych przedsiębiorców) Tam też zakupiłem klejonkę olchową, którą wykorzystałem na szuflady i pozostała część biurka.

Fronty szuflad, boki biurka jak i nogi pomalowałem emalią akrylową do drewna w kolorze vanilia crem. Po wyschnięciu, na drugi dzień przetarłem całość papierem ściernym o gradacji 120, dość delikatnie, aby nie przetrzeć za mocno.

Wnętrza szuflad zaolejowałem… olejem nierafinowanym kokosowym. Teraz cały pokój, w którym stoi biurko pachnie kokosem











 Niedługo zabieram się za kolejne realizacje


2 komentarze:

  1. Dobra robota! Mógłbym poprosić o nazwę wosku półpłynnego i tego w paście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, przeoczyłem Twój komentarz Piotrze i już się poprawiam. Wosk połpłynny Starwax Wosk Antiquaire Naturalny 01 (metalowa wysoka puszka z małym korkiem) a ten drugi to Wosk Antiquaire dąb rustykalny (szklany słoik). Pozdrawiam

      Usuń